
| 1

The New York Times on the Libya-Pan Am 103 Case:
A Study in Propaganda Service

By Edward S. Herman
Global Research, September 22, 2007
22 September 2007

Theme: Media Disinformation

New York Times propaganda service has often been dramatically displayed in connection
with the shooting down of civilian airliners. The editors were hysterical over the Soviet
shooting down of Korean airliner 007 on August 31, 1983: 270 articles and 2,789 column
inches during September 1983 alone, along with an editorial designation of the incident as
“cold-blooded  mass  murder.”  The  paper  took  as  truth  the  official  and  party  line  that  the
Soviets knew they were shooting down a civilian airliner. Several years later the editors
acknowledged  that  their  assumption  had  been  wrong,  but  they  blamed  this  on  the
government, not their own gullibility (ed., “The Lie That Wasn’t Shot Down,” Jan. 18, 1988).
It had done no investigative work on the case in the interim, and the lie was shot down
based on information developed outside the media.

In a markedly contrasting response, when Israel shot down a Libyan airliner over the Sinai
desert in February 1973, although in this case there was no question but that the Israelis
knew they were downing a civilian airliner, the New York Times covered the incident much
less intensively and without expressing the slightest indignation, let alone using words like
“cold-blooded” or “murder.”

Equally interesting, the paper recognized the political importance of their treatment of each
of these events: in the Soviet case, in a year-later retrospective, Times reporter Bernard
Gwertzman wrote that U.S. officials “assert that worldwide criticism of the Soviet handling of
the  crisis  has  strengthened the  United  States  in  its  relations  with  Moscow.”  With  the
orchestrated intense and indignant coverage of this shootdown the Soviets had suffered not
only harsh criticism but boycotts for its action. By contrast, Israel suffered not the slightest
damage.  The  New  York  Times  editorialized  that  “No  useful  purpose  is  served  by  an
acrimonious debate over the assignment of blame for the downing of a Libyan plane in the
Sinai peninsula last week” (ed., March 1, 1973). Within a week of the shootdown, the Israeli
Prime Minister was welcomed in Washington without incident or intrusive questions.  In
short, blame and debate is a function of utility, which is to say, political advantage. Where it
helps, as in putting the Soviets in a bad light, we support assigning blame, indignation and
debate;  where it  would  injure  a  client,  “no useful  purpose”  would  be served by such
treatment. And somehow the UN and “international community” react in ways that conform
to what the U.S. government and New York Times perceive as useful.

In the case of Pan Am 103, the political aspect of assigning blame has been clearly and,
arguably, overwhelmingly important. The plane was blown up over Lockerbie, Scotland on
December 21, 1988, with 270 plane casualties (and 11 persons killed on the ground). This
followed by only five and a half months the U.S. navy’s shooting down of Iranian airliner 655
in July 1988, killing 290, mainly Iranian pilgrims. The link between the two events was

https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation


| 2

quickly seen, and the likelihood that the later event was an act of vengeance by Iran was a
working hypothesis, supported further by an unproven claim of Western security forces that
Iran had offered a $10 million reward for a retaliatory act. As the case developed it was soon
a consensus of investigators that the Pan Am action had been the work of the Popular Front
for the Liberation of Palestine-General Command (PFLP-GC) under the leadership of Ahmed
Jibral, based in Syria, and responding to the Iranian offer.

But then, as relations with Saddam Hussein deteriorated in 1989 and 1990, and the United
States sought better relations with Syria and Iran in the run-up to the first Persian Gulf War,
Western officials became quiet on the Syria-Iran connection, followed by a fairly rapid shift
from “definitive” proof of PFLP-Syrian-Iranian involvement to “definitive” proof that it was a
Libyan act. As Paul Foot noted, “The evidence against the PFLP which had been so carefully
put together and was so immensely impressive was quietly but firmly junked” (“Lockerbie:
The Flight From Justice,” Private Eye, May/June 2001, p. 10). Libya provided a suitable new
culprit, as it was already on the U.S.-UK hit list and had been subjected to a series of efforts
at “regime change,” a hostility based on its independence, support of the Palestinians and
other dissident forces (including the ANC and Mandela in their resistance to the apartheid
regime), as well as occasional support of anti-Western terrorists. So Libya it was.

The Libyan connection lasted in pristine condition from 1990 into 2007, during which time
Libya  was  subjected  to  intensive  vilification,  costly  sanctions  imposed  by  the  Security
Council, and a highly publicized trial in Scotland that resulted in the conviction of a Libyan
national for the Lockerbie murders,  with further bad publicity for Libya and Kaddafi, and a
payment  of  several  billion  dollars  in  victim compensation that  Libya felt  compelled to
provide (although still denying any involvement in the shootdown). All this despite the fact
that many experts and observers, including some victim family members, felt that the trial
was a political event and a judicial farce that yielded an unwarranted and unjust conviction.

This belief in the injustice of the court decision was greatly strengthened in June 2007 when
a Scottish Criminal Cases Review Commission issued a decision that found the 2001 trial
and decision flawed and opened the way for a fresh appeal for the convicted Libyan. If this
decision is validated, the world will be left without a party responsible for the Pan Am-103
bombing, but with the strong likelihood that attention will be refocused on the PFLP and its
sponsors, Syria and Iran. Is it  not an amazing coincidence that this second turnaround
occurs as Libya becomes more acceptable to the United States and its allies and these
Western powers are now retargeting Syria and Iran?

We should note one other set of facts in this controversy that bears on the quality of
“international justice.” That is, the treatment by the United States, New York Times, and
international community of the shooting down of the Iranian airliner 655 by the U.S. warship
Vincennes in July 1988 and the process of bringing justice to the families of the victims of
that act. It is true that this was not a planned destruction of an airliner, but it was carried
out by a U.S. naval commander noted for his “Rambo” qualities and the civilian airliner
destroyed was closely following its assigned air space (in contrast with 007). A point rarely
mentioned in the U.S. media is that the U.S. naval vessel that shot the plane down was on a
mission in aid of Saddam Hussein in his war of aggression against Iran. 

The Reagan administration did express “deep regret” at the incident, although blaming Iran
for hostile actions that provoked the U.S. action (which were later shown to have been non-
existent) and for failing to terminate its war against Iraq–and as the United States was
supporting  Iraq,  by  definition  Iran  was  the  aggressor.  It  also  paid  some  $132  million  as



| 3

compensation,  including $62 million for  the families  of  the victims.  This  is,  of  course,
substantially less than Kaddafi felt obligated to pay the victims of Pan Am 103, the ratio of
payments to the respective victims being roughly 30 to 1. 

The New York Times, which had had an editorial entitled “Murder” in connection with the
007 shootdown, asserted back in 1983 that “There is no conceivable excuse for any nation
shooting down a harmless airliner,” but it predictably found one for the 655 case: “the
incident must still be seen as not as a crime [let alone “murder”] but as a blunder, and a
tragedy.”  Neither  the  UN Security  Council  nor  International  Civil  Aviation  Organization
condemned the United States for this action, although both had done so as regards the
Soviet Union in the case of Korean airliner 007, and of course the Security Council would
eventually  take  severe  action  against  Libya  in  regard  to  Pan  Am 103.  There  was  no
punishment  whatsoever  meted  out  to  Rambo Captain  Will  Rogers,  who  got  a  “hero’s
welcome” upon his return to San Diego five months after the shoot-down (Robert Reinhold,
“Crew of Cruiser That Downed Iranian Airliner Gets a Warm Homecoming,” NYT, Oct. 25,
1988),  and  was  subsequently  awarded  a  Legion  of  Merit  award  for  “exceptionally
meritorious conduct in the performance of outstanding service.” The Iranians were naturally
angry at this reception and treatment of the man responsible for killing 290 mainly Iranian
civilians, and were possibly a bit resentful at the workings of the system of international
justice as it impacted them. 

Polls indicated that the warm greeting Rogers got in San Diego was not an aberration—the
public was pleased with his accomplishment. This reflected the fact that media coverage of
the 655 shootdown had focused on official claims about the reason for the deadly act, not
the plight of the victims and the grief of their families—which was the heavy and continuing
focus of attention in both the 007 and Pan Am 103 cases. The alleged suffering of Captain
Rogers got more attention than that of the 290 victims and their families. We are back to
the contrast between “worthy” and “unworthy” victims, and the “useful purpose” of the
focus of attention, as seen by the U.S. establishment and media.

One further note on international justice concerns the treatment of the U.S. bombing of
Libya on April 14, 1986. That attack followed by little more than a week the bombing of a
discotheque in Berlin that was quickly blamed by the Reagan administration on Libya,
though proof of this connection was never forthcoming. The U.S. bombing attack targeted
Kadaffi’s  residence,  and,  while  failing  to  assassinate  him,  killed  his  young  daughter  along
with 40 or more Libyan civilians. This was an act of state terrorism and a straightforward
violation of the UN Charter, but here again a U.S. (along with supportive British and French)
veto prevented any UN Security Council condemnation, let alone other action, in response to
this terrorism. The UN can act only when the United States wants it to act; it can never do
anything in response to U.S. or U.S. client state violence, no matter how egregious. And the
case of Libya and Pan Am 103 affords strong evidence that when the United States wants
the UN to act against a target, serious penalties and other forms of damage can be inflicted
that are based on false charges and a corrupted legal process (as described below).

We may note also that the New York Times editors were delighted with the 1986 terroristic
attack on Libya. Their editorial on the subject stated that “The smoke in Tripoli has barely
cleared, yet on the basis of early information even the most scrupulous citizen can only
approve and applaud the American attacks on Libya” (ed., “The Terrorist and His Sentence,”
April 15, 1986), The “early information” showed only that while the assassination attempt
had failed scores of what the editors would call “innocent civilians” in a reverse context



| 4

were killed. Thus once again the editors expose their belief that international law does not
apply to the United States, and it demonstrates once again that civilians killed by the U.S.
government are “unworthy” victims whose deaths the editors can literally applaud.

As in the case of the shooting down of 007, on November 14, 1999 the New York Times had
big headlines and lavished a great deal of attention and indignation on the U.S.-British
indictment of two Libyans alleged to have been the bombers of Pan Am 103, and it provided
similar headlines, attention and indignation when the Scottish court found one of the two
Libyans guilty on January 31, 2001. By contrast, the report that the Scottish Review Court
had found the trial of the Libyans badly flawed and suggested that justice called for a new
trial, was given no editorial attention and a single question-begging article (Alan Cowell,
“Lockerbie Ruling Raises Questions On Libyan’s Guilt,” June 29, 2007).

At no time did any of the 15 Times editorials on the Pan Am 103 shootdown and Libya
connection express the slightest reservation about the process or substance of the charges
against the Libyans. As regards the politics of the case, with the seemingly strong case
involving the PLP, Syria and Iran abandoned just when the United States was briefly cozying
up to Syria and Iran, shifting to the continuing target Libya, the editors did refer to “cynics”
who thought the administration “finds it convenient to downplay Syria’s dreadful record now
that Damascus has joined Middle Eat peace negotiations” (ed., “Seeking the Truth About
Libya,” March 30, 1992), but the editors refused to accept this cynical notion and, most
important, it didn’t cause them to examine the evidence against Libya more closely. This
was their government, Libya was a villain, and patriotism and built-in bias kept their blinders
firmly in place.

As regards legal process, following the U.S.-Scottish charges against the two Libyans, Libya
immediately arrested the two suspects and started a judicial investigation, which followed
precisely the requirements of the 1971 Montreal Convention dealing with acts of violence
involving civil aviation. Libya promised to try the two men if evidence was supplied it, and it
offered to allow observers and requested international assistance in gathering evidence. The
United States and Britain rejected this on the ground that Libya would never convict its own,
although if the trial was flawed they could have demanded action from the World Court. An
exceptional Times op-ed column by Marc Weller argued that what Libya did was in accord
with international law and that the U.S.-UK action was not only illegal but also abused and
politicized the Security Council (“Libyan Terrorism, American Vigilantism,” Feb. 15, 1992).

The Times’ editors ignored the Weller argument: as always, for the editors international law
doesn’t apply to the United States. Also, it was clear to them that Libya could not be trusted
to try its own—just as it never occurred to them that a trial of Libyans in the West could be
anything but justice in action, even though the advance publicity by Western officials, once
again demonizing the alleged villains and alleging “irrefutable evidence,” put great pressure
on judges and juries and made a fair trial problematic.

A standard form of propagandistic journalism is to provide “balance” by citing on the “other
side” the villains and their sponsors rather than independent critics. In past years the New
York Times regularly cited Soviet officials for balance, rather than dissident U.S. citizens who
would have had more credibility with U.S. audiences. In the Libya-Pan Am 103 case, the
Times regularly cited Kaddaffi (“ranting”) and other Libyans as charging political bias in the
proceedings, while neglecting Westerners with more authority. Most notorious, the Times
has yet  to  cite  Dr.  Hans Kochler,  a  German legal  scholar  who was Kofi Annan’s  appointed
observer at the trial of the two Libyans in the Netherlands (Camp Zeist) under Scottish law.



| 5

Kochler produced a powerful “Report and Evaluation of the Lockerbie Trial” in February
2001 that was widely reported and featured in the Scottish and other European media, but
was never once mentioned by the Times in its news or editorials. The other expert almost
entirely ignored by the Times was Professor Robert Black, a Scottish legal authority who was
an important contributor to the arrangements for the trial at Zeist, who followed it closely,
and was immensely knowledgeable on both the trial and Scottish law. Black was mentioned
briefly twice in Times news articles, but never in an editorial. It can hardly be a coincidence
that  the  ignoring  of  Kochler  and  marginalizing  of  Black  paralleled  their  finding  the  trial  a
travesty, badly politicized (Kochler) and with a judicial decision unsupported by credible
evidence (Black [“a fraud”] and Kochler).

The Times has repeatedly claimed that the case against the Libyans resulted from a model
police  effort—they  used  the  phrase  “meticulous  British  and  American  police  work”  more
than once—and it was allegedly supported by “hundreds of witnesses” and “thousands of
bits of evidence.” Thus, while the trial never yielded a smoking gun, it provided compelling
“circumstantial  evidence.”  At  no  point  does  the  paper  acknowledge  any  possible
mismanagement or corruption in the collection and processing of evidence. Among the
points never mentioned are that:

–Not  only  “police”  but  the U.S.  CIA and other  personnel  were on the crash scene on
December 21, 1988 within two hours of the disaster, moving about freely, removing and
possibly altering evidence in violation of the rules of dealing with crash-scene evidence, and
over-riding the supposed authority of the Scottish police (for details, John Ashton and Ian
Ferguson, Cover-Up of Convenience, chapter 12, “’An Old-Fashioned Police Investigation’”).
Presumably, for the Times, just as international law doesn’t apply to the United States,
neither do the rules of proper assembling of evidence.

–The key piece of evidence, a fragment from a timer, was first marked “cloth, charred,” but
was later overwritten with the word “debris,” a change never adequately explained. Some
months later , upon examination by UK forensic expert Thomas Hayes, a note about this
fragment was written by him, but the page numbers were subsequently overwritten and
renumbered, again without explanation. Months later, marks on the timer were allegedly
identified with MEBO, a Swiss firm that manufactured timers, and one that did business with
Libya.  This  was  “conclusive  evidence,”  although  MEMBO also  sold  the  timers  to  East
Germany, Libya might have provided the timer to others, MEMBO had reported several
break-ins at its  factory to the Swiss police between October 1988 and February 1989.
Furthermore, when finally shown the fragment MEMBO’s owner said it was a different color
from his own, and it turned out that the CIA had this very timer in its possession.

–All three forensic scientists who worked intensively on this case, one for the FBI (Tom
Thurman) and two for a branch of the UK ministry of defense (Allen Fereday and Thomas
Hayes)  had  run  into  trouble  in  the  past  for  concealment  of  evidence  (Hayes),  wrong
conclusions (in one case, false testimony on a explosive timer—Fereday), and fabrication of
evidence (Tom Thurman). (See Foot, op. cit, App. 2, “The Three Forensic Geniuses.”)

–The CIA had a major role in creating the case, their primary witness being the Libyan
defector  Majid  Giaka.  The CIA  offered him to  the prosecution even though years  ago they
had decided that he was a liar and con man. Giaka had said nothing about any Libyan
connection to the Pan Am bombing for months after it took place, and he came through only
when threatened with a funds cutoff. Paul  Foot asks ” Why was such an obviously corrupt
and desperate liar produced by the prosecution at all?” It is also testimony to the quality of



| 6

the legal process that for a while the CIA refused to produce cables and e-mail messages
regarding Giaka, arguing that they were irrelevant. When finally reluctantly produced they
were not irrelevant, but showed the CIA’s own low opinion of Giaka. The Times did have a
news article or two that described Giaka’s poor record and malperformance on the stand,
but none of the 15 editorials mentioned him or allowed this phase of the proceeding to limit
their admiration for police and prosecution.

–Neither the U.S. nor UK governments nor the Zeist court was willing to explore alternative
models, several of which were more plausible than the one involving Libya. The one already
mentioned,  featuring  the  PFLP-Syria-Iran  connection,  was  compelling:  PFLP’s  German
members were found in possession of radio cassettes and workable timers; they had already
used these in bombing attacks; they were known to have cased the Frankfurt airport just
before the day of the bombing; one of their operatives had visited Malta and the shopkeeper
who sold the clothes found in the Pan Am-103 debris first identified this individual (Abu Talb)
as the purchaser; and there was evidence of this group’s link to Iran and claims of a paid
contract, among other points.

In a related scenario, the bomb was introduced by the PFLP into the suitcase of Khalid
Jaafar,, an agent in a drug-running operation, protected by the CIA as part of its hostage-
release program. The CIA involvement in this drug-running operation may have been one
reason for the hasty and aggressive CIA takeover of the search at the crash site; and it, and
the closely related desire to avoid disturbing negotiations with Syrian and Iranian terrorists
holding Western hostages, may also help explain why President Bush and Prime Minister
Margaret  Thatcher  apparently  agreed  in  March  1989  to  prevent  any  uncontrolled
investigation of the bombing.

–Not only were these governments unwilling to look at alternatives, they actually blocked
other inquiries and pursued and tried to damage individuals who did so (see Ashton and
Ferguson, Cover-Up, chap 8, “The Knives Come Out”). The Zeist court conformed to this
program, with the result that actors for whom the “circumstantial evidence” was far more
compelling than in the case of the Libyans were excluded from consideration.

The Times found the original U.S.-British charges and the Scottish court’s decision satisfying,
although based only on “circumstantial evidence.” They provided no serious analysis of this
evidence, and both Robert Black and Hans Kochler, among many others, found the evidence
completely inadequate to sustain a conviction except in a court where a conviction was a
political necessity. Consider the following:

–Although the case was built on the argument that the two Libyans carried out the operation
together  as  a  team,  only  one  was  convicted.  As  Kochler  said:  “This  is  totally
incomprehensible for any rational observer when one considers that the indictment in its
very essence was based on the joint action of the two accused in Malta.” This result can
best be explained by the need to have somebody found guilty.

–There is no evidence that the convicted Libyan, Abdel Basset Ali Al-Megrahi, put a suitcase
on the connecting flight from Malta to Frankfurt, where it was supposedly transferred to Pan
Am 103. Air Malta is notable for its close checking of baggage, and when UK’s Granada
Television claimed that the death bag had gone through it to Pan Am 103, Air Malta sued. Its
evidence  that  only  55  bags  with  ascribed  passengers—none  of  whom  went  on  to
London–were  on  that  flight  was  so  compelling  that  Granada  settled  out-of-court,  paying
damages and costs. This of course never made it into the New York Times, and had little



| 7

effect on the Zeist court, which eventually said that how the unaccompanied bag was put on
the plane “is a major difficulty for the Crown case,” but it didn’t interfere with the finding of
guilt.

–The  identification  of  al-Megrahi  as  the  Malta  purchaser  of  the  clothing  whose  remnants
were found in the wreckage was a travesty of judicial procedure. The selling storekeeper,
Tony Gauci, originally said the buyer was six feet tall and 50 or more years old—al-Megrahi
is 5-8 and was 37 years old in 1988. Gauci then identified Talb as the man, but eventually
latched on to al-Megrahi after having seen his picture in the paper. There were many other
weaknesses  in  this  identification,  including  the  timing  of  the  purchase,  so  that  like  the
disposition  of  the  suitcase  this  also  was  another  beyond-tenuous  “circumstantial.”

–The logic of the official  scenario also suffers from the fact that putting a bomb-laden bag
through from Malta that had to go through a second inspection and two stopovers in the
delay-frequent Christmas season, would be poor planning as it risked either apprehension or
a badly timed explosion; and including clothing that could be traced to Malta and with the
alleged  bomber  (al-Megrahi)  making  his  purchase  openly  would  be  extremely
unprofessional. On the other hand, a timer frequently used by the PFLP was estimated by a
German expert to explode 38 minutes after takeoff, and Pan Am 103 exploded 38 minutes
after takeoff.

–As noted earlier, the timer with the MEBO insignia came forth belatedly. It was gathered in
a  crash  scene  effort  that  violated  all  the  rules  and  was  then  worked  over  in  questionable
circumstances  by  people  who  had  an  established  record  of  creating  and  massaging
evidence.  These  lags  and  problematics  should  have  ruled  out  the  acceptance  of  this
evidence in a criminal trial by a non-political court. But even taking it at face value it fails to
prove Libyan involvement in the bombing attack as this timer was available to others, and
may have been stolen from the MEMBO factory in the 1988-1989 break-ins.

–The  Times  notes  that  “prosecutors  credibly  linked  him  [al-Megrahi]  to  bomb-making
materials  and  presented  persuasive  testimony  that  he  worked  for  Libya’s  intelligence
services.” Yes, this goes beyond his Libyan.citizenship, and the man was also sometimes in
Malta! Imagine how the Times would treat an accusation against a CIA agent based on the
fact that the accused had “access to weapons” and was in fact a member of the CIA! The
Times doesn’t ask for much in the way of “evidence” when in the patriotic mode.

–In its low-keyed news article on the Scottish Review Commission’s repudiation of the Zeist
court’s decision ( “Lockerbie Ruling Raises Questions on Libyan’s Guilt,” June 29, 2007),
Times reporter  Alan Cowell  does a creditable job of  protecting his  paper for  failing to
question another “lie that wasn’t shot down.” The Review Commission apparently leaned
over backwards to avoid charging the Zeist court with judicial malpractice, so Cowell latches
on to the fact that the Review stresses “new evidence that we have found and new evidence
that was not before the trial court,” as well as their denial that there was proof of fabricated
evidence. But much of that new evidence was deliberately excluded by the trial court, and
some of it was hidden by the prosecution and its U.S. and UK political and intelligence
sponsors. And while there is perhaps no hard proof of fabricated evidence, there is solid
documentation of its questionable handling and possible fabrication, which should have
precluded its acceptance by the trial court.

Instead of citing Hans Kochler or Robert Black, Cowell quotes Dan Cohen, whose daughter
went down with Pan Am 103, who expresses regret that al-Megrahi might go home a hero.



| 8

Possibly more honorable would have been a Times apology and expression of sympathy for
the Libyan victim, who will have spent 6 or 7 years in prison on the basis of manipulated and
laughable evidence in another show trial,  but which the Times repeatedly claimed was
justice in action.

In her 1993 memoir  The Downing Street Years,  former British Prime Minister Margaret
Thatcher wrote that after the 1986 U.S. bombing of Libya, which used British airbases and in
which  Kaddaffi’s  two-year  old  daughter  was  killed,  “There  were  revenge  killings  of  British
hostages  organized by Libya,  which I  deeply  regretted.  But  the much vaunted Libyan
counter-attack did not and could not take place.” Ms. Thatcher seems to have forgotten Pan
Am 103, or could she have momentarily forgotten that Libya was supposed to have been
guilty of this act, and, writing honestly but carelessly for the historical record implicitly
acknowledged here that this was a fraud that she had helped perpetrate. This nugget was
reported in South Korea’s OhMyNews, but was somehow overlooked by the Paper of Record.

The original source of this article is Global Research
Copyright © Edward S. Herman, Global Research, 2007

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Edward S.
Herman

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

