
| 1

How US and UK Information-Warfare Fronts Ignited
Anti-Government Protests in Belarus

By Kit Klarenberg
Global Research, June 15, 2021
CovertAction Magazine 14 June 2021

Region: Europe
Theme: Intelligence, US NATO War Agenda

All  Global  Research articles  can be read in  51 languages by activating the “Translate
Website” drop down menu on the top banner of our home page (Desktop version). 

Visit and follow us on Instagram at @crg_globalresearch.

***

The  at-times  fiery  protests  that  raged  across  Belarus  throughout  2020  had  largely  fizzled
out by the time local activist and seeming neo-Nazi Roman Protasevich was dramatically
arrested in May this year.

Now, the country has been catapulted back to the top of the mainstream news agenda, with
new life  breathed  into  controversial  self-appointed  President  Svetlana  Tikhanovskaya’s
hitherto unheeded calls for Western leaders to recognize her as the legitimate Belarusian
leader.

True to form though, not a single outlet has deigned to mention that for many years prior to
the unrest’s eruption, London and Washington had funded, trained, and promoted the very
elements that took to the streets in opposition to President Alexander Lukashenko.

“Not Worth People’s Blood”

In April 2019, the RAND Corporation—a U.S. government think-tank—published a report,
Extending Russia: Competing from Advantageous Ground.

It  outlined  “a  range  of  possible  means  to  extend  Russia,”  defined  as  “measures  to  bait
Russia  into  overextending  itself”  in  order  to  “undermine  the  regime’s  stability.”

Drawing on quantitative and qualitative data from Western and Russian sources, this report
examines Russia’s economic, political, and military vulnerabilities and anxieties and then
“analyzes  potential  policy  options  to  exploit  them—ideologically,  economically,
geopolitically, and militarily” along with “the likelihood that [these policy options] could be
successfully implemented.”

A  dedicated  section  of  the  354-page  report  dealt  with  “promoting  regime  change  in
Belarus.” It noted that, among other welcome outcomes, denying Russia “its one and only
true ally” would be “a clear geopolitical and ideological gain for the West,” undermining
Moscow’s proposed Eurasian Economic Union, complicating “any attempt to employ military
force against the Baltic States,” and further isolating Kaliningrad,” the Russian exclave

https://www.globalresearch.ca/author/kit-klarenberg
https://covertactionmagazine.com/2021/06/14/how-u-s-and-uk-information-warfare-fronts-ignited-anti-government-protests-in-belarus/
https://www.globalresearch.ca/region/europe
https://www.globalresearch.ca/theme/intelligence
https://www.globalresearch.ca/theme/us-nato-war-agenda
https://www.instagram.com/crg_globalresearch/
https://thegrayzone.com/2021/05/26/belarus-roman-protasevich-plane-nazis-ukraine/
https://www.rt.com/russia/503675-tikhanovskaya-nato-backed-opposition-figure/
https://www.rand.org/about/clients_grantors.html
https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR3063.html


| 2

situated between Lithuania and Poland.

Fomenting unrest in Belarus was said to “present an opportunity to extend Russia by aiding
the  opposition,  removing  a  long-standing  Russian-allied  dictator,  and  supporting
liberalization.” Aid to Lukashenko’s opposition “could come in a variety of forms, ranging
from  public  declarations  of  support  by  U.S.  leaders  to  more  direct  financial  and
organizational  assistance  helping  the  opposition  parties.”

Such a course of action was nonetheless forecast to be extremely risky, and likely to fail. For
one,  the  Belarusian  opposition  mounting  a  “serious  challenge”  to  Lukashenko  was
considered unlikely, and in any event would likely prompt Russia to “employ political and
economic pressure to keep the regime in place,” if not intervene in the situation militarily,
and produce “greater local repression” from authorities.

Furthermore, there was little tangible public appetite for democratization. RAND cited a
2015  survey  conducted  by  the  Independent  Institute  for  Socio-Economic  and  Political
Research, which found that 78% of Belarusians believed regime change was “not worth
people’s blood” and 70% “did not want a Ukrainian-style revolution.”

“People don’t want more freedom. They want more government. They want the better life
they used to have,” a Belarusian expert quoted in the report said in 2017.

Promoting liberalization in Belarus was predicted to require European support, and given the
bloc  faced  “a  host  of  other  challenges  from Ukraine  to  refugees  to  Brexit,”  Brussels
[European Union] “might not want to add Belarus to the mix” and “rock the boat.”

Still, there was perceived value to attempting to precipitate regime change even if the effort
ultimately failed as such a campaign would “create apprehensions among Russian leaders,”
making them “worry about the prospect of such a movement in their own country.” This
would in turn prompt Moscow to reinforce its military presence and political influence within
Belarus, burdening Russia with a “weak, corrupt dependency” and possibly even generating
“some degree of local resistance,” the report approvingly suggested.

Essentially, were Moscow “to commit resources to preserve its grasp over Belarus,” it would
“extend” Russia, by “provoking the U.S. and its European allies to respond with harsher
sanctions.” In other words, mission accomplished.

“Shadow Political Structure”

The question of what if any impact this section of RAND’s report had on U.S. policymakers
subsequently  is  somewhat  moot,  given  Washington  had  for  some  time  prior  to  its
publication provably been engaged in precisely the destabilization efforts proposed therein,
by way of the National Endowment for Democracy (NED).

Founded in November 1983, then-U.S. Central Intelligence Agency (CIA) Director William
Casey was central to its creation. He sought to construct a public mechanism to support
groups and individuals overseas to engage in propaganda and political action undermining
“enemy”  governments  from  within—activities  historically  organized  and  paid  for
clandestinely  by  the  Agency—under  the  bogus  aegis  of  democracy  and  human rights
promotion.

In 1991, senior NED official Allen Weinstein acknowledged that “a lot of what we do today

https://consortiumnews.com/2015/07/30/why-russia-shut-down-ned-fronts/
https://www.propublica.org/article/the-national-endowment-for-democracy-responds-to-our-burma-nuclear-story


| 3

was done covertly 25 years ago by the CIA,” and NED’s work often directly complements
Langley’s cloak-and-dagger work.

[Source: chinadaily.com.cn]

For example,  during the Reagan administration’s brutal  secret  war against  Nicaragua’s
progressive Sandinista government during the 1980s, in which tens of thousands died, NED
allocated millions of dollars to “civic opposition” entities—including La Prensa, the country’s
primary anti-Sandinista newspaper.

Concurrently, the CIA trained, funded, and armed the Sandinistas’ fascist opponents, the
Contras.  In  particular,  the Agency’s  “Tayacan” manual  on guerrilla  warfare was highly
influential,  leading the group to incite mob violence,  “neutralize” government officials  and
civilian leaders,  and attack “soft  targets”  such as  schools  and hospitals,  among other
hideous atrocities.

Publicly available data indicates the NED funded at least 159 civil  society initiatives in
Belarus, costing $7,690,689, from 2016 to 2020 alone.

While the projects have innocent-sounding titles—“strengthening regional youth initiatives;
fostering  freedom of  the  media;  promoting  civic  journalism”—the  example  of  Ukraine
indicates such endeavors can have highly incendiary results.

As investigative journalist Robert Parry documented after the March 2014 Maidan coup, the
NED bankrolled 65 projects in Ukraine in the years prior to that uprising, in the process
creating “a shadow political structure of media and activist groups that could be deployed to
stir up unrest when the Ukrainian government didn’t act as desired.”

Six  months  prior,  long-time  NED  chief  Carl  Gershman  wrote  a  chilling  op-ed  for  The
Washington  Post  in  which  he  documented  Moscow’s  growing  troubles  in  its  “near
abroad”—the constellation of countries that formerly comprised the Soviet Union—and how
his organization was exploiting them to the full. Hailing Ukraine as “the biggest prize,” he
explained that “Russian democracy” could also “benefit” from Kiev being absorbed into the
Western fold.

“Ukraine’s choice to join Europe will accelerate the demise of the ideology of Russian
imperialism that Putin represents,” Gershman wrote. “Russians, too, face a choice, and
Putin may find himself on the losing end not just in the near abroad but within Russia

https://www.chinadaily.com.cn/a/201908/17/WS5d578b28a310cf3e355664f1_2.html
https://www.rt.com/op-ed/506999-usagm-stengel-domestic-propaganda/
https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP86M00886R001300010029-9.pdf
https://www.ned.org/wp-content/themes/ned/search/grant-search.php?organizationName=&region=&projectCountry=Belarus&amount=&fromDate=&toDate=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&search=&maxCount=100&orderBy=Year&start=1&sbmt=1
https://consortiumnews.com/2014/02/27/a-shadow-us-foreign-policy/
https://www.washingtonpost.com/opinions/former-soviet-states-stand-up-to-russia-will-the-us/2013/09/26/b5ad2be4-246a-11e3-b75d-5b7f66349852_story.html


| 4

itself.”

Further underlying the insidious efficacy of NED’s “democracy-promotion” activities, in May
2021 a pair of Russian pranksters posing as Belarusian opposition figures successfully duped
high-ranking NED representatives into bragging about their  involvement in the ongoing
unrest in Belarus at the start of 2020.

Among many startlingly frank disclosures, Nina Ognianova, who oversees the NED’s work
with  opposition  groups  in  the  country,  revealed  that  “a  lot  of  the  people”  who
were “trained” and “educated” via the organization’s various endeavors in Minsk were
pivotal to “the events, or the build-up to the events, of last summer.”

Gershman added that the organization was working with Svetlana Tikhanovskaya and her
team “very, very closely.”

“Malicious” Violator

U.S. meddling in Belarus dates much further back than 2016. Five years earlier,  an official
White House press release on U.S.-Polish “efforts to advance democracy worldwide” had a
dedicated  section  on  the  pair’s  work  to  “pressure”  the  Lukashenko  government  and
“support civil society,” which stated the Broadcasting Board of Governors (BBG) would work
with  the  Warsaw-based  Belsat  TV  station  “to  develop  content  and  programming  on
democracy education.”

Founded  in  December  2007  by  the  Polish  Ministry  of  Foreign  Affairs,  Belsat  dubs  itself
“reminiscent of” U.S. propaganda outlets Radio Free Europe and Voice of America—assets of
BBG  [now  U.S.  Agency  for  Global  Media]—describes  its  mission  as  “promoting
democratization processes” in Minsk, and boasts that events in Ukraine “have shown Belsat
TV has influenced the public opinion not only in Belarus, but elsewhere in the region, too.”

Belsat  may  well  have  influenced  political  action  and  policy  too,  with  lethal  consequences.
For example, in May 2015 it broadcast a slick documentary about a young man who went to
fight in the war in Donbas for “Tactical Group Belarus,” a Belarusian volunteer group spun
out of Ukraine’s notorious “Right Sector,” a pro-government neo-Nazi militia.

The film was billed as the stirring tale of a brave protagonist “[risking] his life … because he
believes that the fate of his homeland depends on it,” while every day facing potential
extradition back to Minsk and years in prison, as his presence in Ukraine was illegal. Perhaps
unsurprisingly, Lukashenko has repeatedly stated there is no place in Belarus for citizens
who fight in the Donbas, and hundreds have been prosecuted for taking part in the conflict
to date.

The documentary’s politically charged subtext could not be more blatant, and six months
after  transmission,  the  government  of  then-President  Petro  Poroshenko  answered  its
seeming call, amending the law to allow foreigners to legally serve in the Ukrainian armed
forces, and instructing police and migration services to assist would-be recruits in joining.

This development was enthusiastically welcomed by Belsat–in an article heralding the move,
the broadcaster went to the shocking extent of providing the email and phone number of
“Tactical Group Belarus” for any reader who wanted to “help the guys.”

How many Belarusians answered this call to arms, and went on to kill and/or be killed on the

https://www.rt.com/russia/523956-regime-change-belarus-prank/
https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/2011/05/28/fact-sheet-us-polish-efforts-advance-democracy-worldwide
https://belsat.eu/en/about/mission/
https://youtu.be/--YBmrFbiCM
https://ukrainiancrusade.blogspot.com/2015/08/belarus-tactical-group-in-ranks-of.html
https://ukrainiancrusade.blogspot.com/2015/08/belarus-tactical-group-in-ranks-of.html
https://www.ibtimes.com/neo-nazi-group-hacks-twitter-ukraines-un-representative-right-sector-hacking-was-2028035
https://eng.belta.by/president/view/lukashenko-no-place-for-militants-from-ukraine-in-belarus-88165-2016
https://naviny.belsat.eu/en/news/135-criminal-cases-opened-against-belarusians-fighting-in-ukraine/
https://belsat.eu/programs/belaruskiya-vayary-na-danbase-dobraahvotniki-stvarayuts-antyrejtyng-ukrainskaj-uladze/


| 5

front lines, is an open question, although this obvious consideration clearly did little to dent
the station’s standing with Western powers.

On an official visit to Warsaw in late 2017, then-UK Prime Minister Theresa May allocated£5
million of UK funding to Polish organizations to “detect and counter the spread of Russian
information operations,” with some of the money specifically earmarked for Belsat.

UK  Foreign,  Commonwealth  &  Development  Office  (FCDO)  files  leaked  by  hacktivist
collective Anonymous shed some light on the support provided by London to the station via
Thomson Reuters Foundation (TRF), the internationally renowned newswire’s charitable arm.

In all, Belsat received 150 days of intensive consultancy in a three-month period—“of which
97  were  delivered  in-country”—from  consultants,  interpreters,  and  project  and  finance
managers,  among  them  Reuters  staff.

If TRF sought to greatly ramp up Belsat’s propaganda capabilities, then its counsel was
certainly  successful.  A  Media  IQ  monitoring  report  on  the  station’s  compliance  with
journalistic  standards “when reporting public-political  news” September-December 2019
was utterly damning, finding it to be a “malicious” violator in respect to separating fact from
opinion,  a  staggering  75%  of  its  current  affairs  output  contravening  this  basic  principle
during  the  period  assessed.

“Countering Malign Kremlin Influence”

It  seems  likely  TRF’s  guidance  was  informed  by  the  findings  of  an  extensive  “target
audience analysis” of Belarusian citizens’ perceptions and motivations conducted in January
2017, which sought to “identify opportunities” to “appropriately communicate” with them.
The study was commissioned by the FCDO in January 2017, under the auspices of a £100
million Whitehall effort to weaken Russia’s influence in its “near abroad.”

In particular, London was interested in Belarusians’ “existing or potential grievances against
their national government” that could be leveraged, and “channels and messages” through
which the UK government could “appropriately engage with different sub-groups.”

The FCDO’s “target audience analysis” was carried out by long-time Whitehall contractor
Albany Associates, central to a number of London’s covert information warfare operations
aimed at Russia.

In  one  such  connivance,  the  firm sought  to  “develop  greater  affinity”  among  the  region’s
Russian-speaking minority for the UK, European Union, and NATO. In another, it collaborated
with French NGO IREX Europe to “promote media plurality, balance and literacy in Central
Asia.”

https://www.bbc.com/news/amp/uk-politics-42432390
https://i.imgur.com/tSkJCt8.jpg
https://mediaiq.by/article/quarterly-report-september-december-2019
https://i.imgur.com/hQfDPJZ.jpg
https://euobserver.com/foreign/140012
https://i.imgur.com/ZtiZQRV.jpg
https://www.rt.com/russia/517325-exposed-uk-russian-baltic/
https://ufile.io/xhmff6rt


| 6

FCDO Main Building in London, seen from Whitehall. [Source: wikipedia.org]

In its submissions to the FCDO, Albany noted IREX had been working in Belarus since
2006  “with  print,  online  and  radio  outlets,”  to  “improve  the  quality  of  their
coverage,” and “increase their understanding of the EU and EU member states.” As part of
its  youth  audience  offering  in  the  country,  the  organization  was  said  to  have  founded
Warsaw-based  Euroradio,  along  with  online  outlet  34mag.

IREX is closely connected with the NED, and created Euroradio in 2006 with funding from the
U.S. Agency for International Development (USAID), another entity that has frequentlybeen
used to insidiously undermine governments in Washington’s crosshairs. Just like the FCDO,
USAID—now under the direction of war hawk Samantha Power—operates a multi-faceted
program  targeted  at  Russia’s  “near  abroad,”  Countering  Malign  Kremlin  Influence,  “in
alignment  with  U.S.  national  security  strategy.”

A 2015 report on backing provided by IREX to “independent” media across Eastern Europe
under the terms of its “cooperative agreement” with USAID details Euroradio’s exponential
rise following its launch. Within four years, it was also receiving sizable funding from the
European Union and numerous foreign governments, and running elaborate promotional
multimedia campaigns.

By  2008,  it  was  sponsoring  300  events  in  the  region  annually,  receiving  “significant  free
exposure” by “placing its banners at music and cultural events,” including the annual Right
to be Free concert in Lviv, Ukraine. Bands from Belarus, Ukraine, and elsewhere played to a
10,000-strong crowd, “with many bused in from Belarus.”

During the 2010 election, it broadcast live footage of protests following the vote via the
web,  Skype,  and  various  instant  messaging  platforms,  “interviewed  leading  opposition
candidates, reported on the arrests of protesters, reported from the election commission,
and provided reports from six regions through regional stringers,” tailoring its “content and
marketing efforts” specifically for 17-35-year-olds.

https://en.wikipedia.org/wiki/Whitehall
https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign,_Commonwealth_and_Development_Office
https://euroradio.fm/en
https://34mag.net/
https://www.irex.org/search?search=national%20endowment%20for%20democracy
https://www.devex.com/organizations/european-radio-for-belarus-erb-37965
https://www.rt.com/op-ed/523110-usaid-venezuela-undermine-government/
https://www.usaid.gov/sites/default/files/documents/1863/CMKI_Development_Framework_.pdf
file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Roaming/Microsoft/Word/pdf.usaid.gov/pdf_docs/PA00KRDC.pdf
https://web.archive.org/web/20080818001554/http:/festsvabody.org/


| 7

These activities among others cemented Euroradio as Belarus’s “leading external  radio
broadcaster” and, come 2012, its “potential audience for terrestrial broadcasts” was two
million,  more than one-fifth of  the country’s population,  the website receiving hundreds of
thousands of visitors monthly.

“Sugar Daddy of Overt Operations”

Throughout  2020 and beyond,  Euroradio  almost  endlessly  published footage of  violent
crackdowns on protesters in Minsk, which in turn was routinely aired by the mainstream
media. The BBC went to the extent of issuing an open call for activists on the ground to
submit  pictures  and  videos  for  use  in  its  coverage,  which  Euroradio  enthusiastically
amplified.

It would be entirely unsurprising if much of the content featured in Western news reporting
on the unrest was created by individuals and organizations secretly in receipt of funding and
training from Open Information Partnership (OIP), the “flagship” strand of the FCDO’s multi-
pronged propaganda assault on Russia.

OIP  maintains  a  network  of  44  partners  across  Central  and  Eastern  Europe,
including “journalists, charities, think tanks, academics, NGOs, activists, and factcheckers.”

Internal  Whitehall  documents  reveal  one  of  its  primary  objectives  is  influencing  “elections
taking place in countries of particular interest” to the FCDO. It achieves this disruption by
helping  organizations  and  individuals  produce  slick  propaganda  masquerading  as
independent  citizen  journalism,  which  is  then  amplified  globally  via  its  network.

In Ukraine for example,  OIP worked with a dozen online “influencers” to “counter Kremlin-
backed  messaging  through innovative  editorial  strategies,  audience  segmentation,  and
production models that reflected the complex and sensitive political environment,” allowing
them to “reach wider audiences with compelling content that received over four million
views.”

Similarly, in Russia and Central Asia, OIP established a network of YouTubers, helping them
create videos “promoting media integrity and democratic values.”

Participants  were  taught  to  “make  and  receive  international  payments  without  being
registered as external sources of funding” and “develop editorial strategies to deliver key
messages,”  while  the  consortium  minimized  their  “risk  of  prosecution”  and
managed “project communications” to ensure the existence of the network, and OIP’s role,
were kept “confidential.”

Belarus, along with Moldova and Ukraine, is referred to in the leaked files as “the most vital
space in the entire [OIP] network,” and a “high-impact priority” country for London. This
suggests its 2020 election was very much “of interest”—and the shock results of Moldova’s
November 2020 presidential vote suggest OIP’s informational influence can be decisive.

That election pitted upstart pro-Western Maia Sandu against incumbent pro-Russian leader
Igor Dodon, with the former emerging victorious in a win widely acknowledged by the
Western  media  to  be  surprising.  Two  Moldovan  organizations,  the  Association  of
Independent Press and Newsmaker, are fellow OIP network members, and could well have
served as conduits for FCDO-funded, pro-Sandu, anti-Dodon material.

https://www.bbc.co.uk/news/av/world-europe-54281304
https://euroradio.fm/en/bbc-asking-pictures-minsk-events
https://www.rt.com/op-ed/516564-uk-anti-russian-troll-factory/
https://openinformationpartnership.org/
https://www.pdf-archive.com/2019/03/22/zinc-networktechnical-responsefinal/zinc-networktechnical-responsefinal.pdf
https://www.pdf-archive.com/2019/03/22/untitled-pdf-document-1/untitled-pdf-document.pdf
https://www.euractiv.com/section/europe-s-east/news/pro-eu-challenger-maia-sandu-wins-moldova-presidency/


| 8

Slovakian OIP member MEMO 98, coincidentally also funded by NED, published an extensive
study of the election campaign, attributing Sandu’s upset to her social media Nous.

MEMO 98 similarly kept a close eye on the Belarus protests, publishing several analyses of
media reporting and social  media activity related to the strife,  in the process drawing
particular attention to the output of none other than Belsat, praising its “extensive coverage
of protests and related intimidation of activists.”

In September 1991, The Washington Post published an article on the subject of “spyless
coups” abroad, in which it referred to the NED as the “sugar daddy of overt operations,” and
noted that throughout the late 1980s, it had “dispensed money to anti-communist forces
behind the Iron Curtain.”

“Covert funding for these groups would have been the kiss of death, if discovered. Overt
funding, it would seem, has been a kiss of life,” the newspaper concluded.

NED funding  has  very  clearly  been  a  “kiss  of  life”  to  a  large  number  of  oft-dubious
opposition actors within and without Belarus, in turn unleashing all manner of chaos—and
what’s  more,  its  “sugar daddy” status is  now being challenged by a number of  other
spectral, malign Western actors.

Whether these efforts ultimately fail or succeed in unseating the Lukashenko government is
immaterial to the individuals and organizations responsible for instigating them–for merely
attempting to do so serves the purpose of “extending,” and thus internationally isolating,
Minsk and Moscow alike.

*

Note to readers: Please click the share buttons above or below. Follow us on Instagram,
@crg_globalresearch. Forward this article to your email lists. Crosspost on your blog site,
internet forums. etc.

Featured image: Protesters in Minsk supporting opposition to Alexander Lukashenko and Russia.
[Source: pbs.org]

The original source of this article is CovertAction Magazine
Copyright © Kit Klarenberg, CovertAction Magazine, 2021

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Kit Klarenberg

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in

https://memo98.sk/article/television-and-social-media-monitoring-presidential-election-in-belarus-2020
https://www.ned.org/wp-content/themes/ned/search/grant-search.php?organizationName=Memo+98&region=&projectCountry=&amount=&fromDate=&toDate=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&projectFocus%5B%5D=&search=&maxCount=100&orderBy=NewYear&start=1&sbmt=1
https://memo98.sk/article/moldovan-presidential-election-in-social-media-2020
https://memo98.sk/article/television-and-social-media-monitoring-presidential-election-in-belarus-2020
https://www.washingtonpost.com/archive/opinions/1991/09/22/innocence-abroad-the-new-world-of-spyless-coups/92bb989a-de6e-4bb8-99b9-462c76b59a16/
https://www.pbs.org/newshour/world/belarus-protests-enter-6th-week-still-demand-leader-resign
https://covertactionmagazine.com/2021/06/14/how-u-s-and-uk-information-warfare-fronts-ignited-anti-government-protests-in-belarus/
https://www.globalresearch.ca/author/kit-klarenberg
https://covertactionmagazine.com/2021/06/14/how-u-s-and-uk-information-warfare-fronts-ignited-anti-government-protests-in-belarus/
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/kit-klarenberg


| 9

print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

