
| 1

Economic and Social Change in Belarus.
Lukashenko’s Election Victory

By Gearóid Ó Colmáin
Global Research, December 24, 2010
24 December 2010

Region: Russia and FSU
Theme: History

On the 19th of December Alexander Lukashenko secured a fourth term as president of
Belarus with an overwhelming majority of the votes. Decried as ‘Europe’s last dictator’ by
the international corporate media, the last 16 years of Lukashenko’s presidency have seen
rising salaries,  full  employment  and rising  living standards.  Lukashenko’s  popularity  in
Belarus is beyond question.

After the Belarus election, TNS Global Market Research, the world’s second largest research
company, whose headquarters are in London, published its statistics on the Belarusian exit
polls.

Dr.Nicolai Churilov, a social scientist from TNS told the ONT TV channel in Belarus:

“We have interviewed more than 11 thousand people, and now we are ready to provide the
final  data.  At  first,  Alexander  Lukashenko  –  74,2%,  the  second  –  and  Nyaklyaeu  Sannikov
(5,8%),  the  third  –  Romanchuk  (3,  1%).  More  significantly  behind  are  Tereshchenko,
Rymashevsky, Statkevich, Kostusev and Mikhalevich  and Uss “-  according to Dr. Churilov
5.6% of the population  voted against all candidates.” [1]

TNS Global Research has clients all over the world including the United States and Europe
and it  is  highly unlikely  that  they would risk  their  reputation by publishing inaccurate
information  in  order  to  prop  up  the  democratic  image  of  a  country  shunned  by  the
‘international community’.

The Belarusian elections were observed by representatives from the Commonwealth of
Independent States( CIS )as well as the Organisation for Security and Co-operation in Europe
(OSCE). The CIS delegates gave the election a clean bill of health stating that there was no
evidence of rigging or fraudulent vote-counting.

This positive assessment of the elections was also echoed by some OSCE observers as well
as many independent observers from around the world.
The chief adviser of the Association of Turkish businessmen and manufacturers, former vice-
president of the NATO Parliamentary Assembly and former Minister of Trade and Industry in
Turkey Tahir Kessy told Belarusian reporters :”I hope that the OSCE recognizes (as well as I
do now) that these elections fully comply with its standards…what I saw on the sites – a free
vote and a fair election. Elections in Belarus are just fine.” [2]

This view was shared by an independent German observer Frank Musser who said:

“early voting in Belarus was held at a high level  in an open and friendly atmosphere. I

https://www.globalresearch.ca/author/gear-id-colm-in
https://www.globalresearch.ca/region/russia-and-fsu
https://www.globalresearch.ca/theme/culture-society-history


| 2

visited 22 polling stations, as a former police chief I can say that they were all thoroughly
checked”[3]

Other observers who approved of the electoral conduct were Italian member of parliament
Andrea  Rigoni  and  OSCE/ODIHR   (Office  for  Democratic  Institutions  and  Human
rights)observer  David Byrne Heysel   who said “Among those polling stations we visited,
many are in rural areas. We liked the fact that no matter where the voting booths were, and
despite  the  snowfall,  there  was  free  access  with  cleared  motorways,  including  in  the
villages.  There  was  a  very  friendly  atmosphere  at  the  sites  themselves  with  many
welcoming and smiling people” [4]

Former Lithuanian Prime minister Casimir Prunskiene told Belarusian reporters :

“It’s important for people that the economy of Belarus is stable right now, despite the
economic crisis. Now they have not only preserved the achievements of Belarus, but also
magnified  them.  This  encourages  people  to  make  the  appropriate  choice  for  the
preservation  of  stability”  [5]

Indeed, by Sunday evening everything seemed to be going in Lukashenko’s favour. He had
won another landslide victory. For once, the CIS and the OSCE seemed to agree that the
elections were fair by international standards.

The head of the OSCE mission in Belarus, German ambassador Geert Ahrens told Belarusian
media  that  significant  progress  had  been  made  but  that  a  positive  assessment  of  the
elections  would  depend  on  the  OSCE  judgement  of  vote  counting  procedure.  [6]

Ahrens’s statements were rather ambiguous. On the one hand, progress had been made
while on the other, the OSCE was not yet prepared to approve the result.

However, some irregularities were registered by the Electoral Commission during the voting.
One of the presidential candidates tried to bribe the chairman of the electoral commission
with 50,000 US dollars. Intimidation and harassment of women by opposition voters was
also noted. [7]

Matters came to a head, however, when minibuses of rioters arrived on the streets of Minsk
to contest the election results.                           

Riots by ‘human rights’ protesters and ‘civil society’ activists

Immediately after the elections on Sunday evening December 19th around three thousand
protestors  stormed  the  October  Square  in  the  Belarusian  capital,  waving  the  flags  of  the
Grand Duchy of Lithuania.

These flags are particularly offensive to most people in Belarus as they were the flags used
by  the  Nazi  collaborators  during  the  Second  World  War.  Belarus  suffered  more  atrocities
committed by the Nazis than any other country during World War II.

When law enforcement officers stopped a minibus of  protesters,  thugs attacked the police
leaving one officer with serious head injuries. At least three police officers were hospitalised.
Police found gas cylinders, metal fittings and stun grenades. [8]

Led  by  some  of  the  defeated  opposition  candidates,  hooligans  attacked  government



| 3

buildings, breaking windows and doors. What the Western press would present as a ‘heavy-
handed crackdown’ by the Belarusian police on ‘peaceful’ protestors, was in fact an attack
on  Belarusian  democracy  by  a  gang  of  violent  putschists,  mobilised  by  opposition
candidates.

Dr.Edmund Lengfelder is  a German specialist  in  radiation medicine from the Otto Hug
Strahleninstitut in Munich, who has been working in Belarus since the Chernobyl disaster in
1985. Lengfelder was among the OSCE delegation observing the elections. This is what he
had to say about the ‘peaceful’ protestors lauded by the international media.

“Young people armed with rods and shovels were trying to break into an administrative
building. Any reasonable person would understand that it was just an attempt to start a row
and challenge the election results.”

Lengfelder strongly defended the conduct of the elections stating that he had visited 25
polling stations and had not noticed any violations. “I noticed nothing that runs counter to
the law. And I  am guided only by criteria and recommendations from the ODIHR/OSCE
mission while monitoring the election process,” he said .[9]

Instead of showing the video footage of the opposition thugs attacking the police and the
parliament buildings,  the international  press focused on the attempts by the police to
restrain them.  But proof of the protesters violent behaviour was shown on the Russian
television station Russia Today.

Many journalists were injured in the riots, including Victor Tolochko, a photojournalist for the
Belarusian First National Channel.

The rioting on Sunday evening [ December 19th 2010], led to the arrest of over 600 people,
who were detained according to  article  293 of  the Belarusian Criminal  Code.  Vladimir
Nyaklyaeu, one of  the defeated presidential  candidates suffered severe head injuries after
leading the rioters to the parliamentary buildings.

Article 35 of the Belarusian constitution states:

‘The freedom to hold assemblies, rallies, street marches, demonstrations and pickets that
do not disturb law and order or violate the rights of other citizens of the Republic of Belarus,
shall be guaranteed by the State. The procedure for conducting the above events shall be
determined by the law.’  [10]

The rules and regulations surrounding demonstrations and rallies are no different in Belarus
to  other  European  countries.  Demonstrations  and  rallies  must  be  sanctioned  by  the
authorities according to standard legal  procedures.  The OSCE, in backing unsanctioned
rallies  are  effectively  supporting  criminal  activities.   Such  behaviour  makes  a  mockery  of
their  pretentions to being the paragons of ‘international standards’ of  civil  society and
democracy.  

The OSCE press release and ‘international standards’

Shortly  after  the  riots,  the  office  of  the  OSCE  published  a  press  release  in  which  they
claimed  that  the  election  results  were  flawed  and  failed  to  live  up  to  ‘international
standards’.  Paragraph two refers to the arrest of hundreds of ‘civil society’ and ‘human
rights’ activists as well as the detention of opposition presidential candidates.  There is no



| 4

condemnation  in  the  press  release  of  the  violence  against  the  police  and  parliament
buildings. [11]

The OSCE press release mentions voting ‘irregularities’ but does not specify what exactly
those  irregularities  were.  In  a  private  telephone  conversation  with  this  author,  OSCE
spokesman Hans Eschenbaecher,  was asked if he was aware of the allegations of bribing
made by the electoral commission against one of the presidential candidates.  He replied “
we are not prepared to comment on allegations made by the Belarusian government.”

Mr Eschenbaecher was also asked  if he was aware of the statements made on the riots by
OSCE observer Dr. Edmund Lengfelder.   “ I was not aware of these statements but I will
check with my colleagues” he said.  [12]

According to CIS Executive Sectretary Sergei  Lebedev,  the majority of  OSCE observers
present during the Belarusian election said they were free and democratic.[13]

After the 2001 election the head of the Office for Democratic Institutions and Human Rights,
Gerard Stoudmann told reporters that the elections had been ‘free and open in compliance
with universal democratic institutions’. [14]

Mr  Stoudmann’s  comments  were  ignored  in  the  official  OSCE  denunciation  of  the  2001
Belarusian election results, just as Dr. Lengfelder’s comments were ignored on the 20th of
December 2010.

In 2006, the OSCE once again condemned the election of Lukashenko as unfair and unfree,
yet they could not possibly have known whether or not it was fair or free as they had
refused to observe it! The violence that ensued after the 2006 elections bears an uncanny
resemblance to the riotous behaviour seen on the 19th December 2010.

After the 2006 election, the defeated opposition took to the streets in an effort to storm the
parliament.  One  opposition  candidates  even  called  for  the  violent  overthrow  of  the
government  and the  death  of  President  Lukashenko.  The OSCE blamed the  police  for
arresting  these  hooligans  and  the  mainstream  media  did  their  utmost  to  blame  the
Belarusian authorities for their ‘crackdown’ of the ‘democratic’ opposition. [15]

For the international corporate press agencies, unpopular opposition movements funded by
the National Endowment for Democracy in the United States and the European Union are
perfectly entitled to throw bottles and stones while calling for the death of a democratically
elected leader.  This is the European Union’s interpretation of ‘human rights’ in countries
that refuse to obey economic directives from Brussels and Washington.

The riots that followed President Lukashenko’s landslide victory on Sunday 19th December
followed a similar pattern. Ten candidates ran for the election. The campaigns of each
candidate  were  financed  by  the  state  according  to  the  Belarusian  constitution,  each
candidate  receiving  equal  funds  from  the  state  to   fincance  his   electoral  campaign.

One of the opposition websites European Radio for Belarus laments the fact Belarusian
candidates cannot be bought by rich businessmen as in Poland, Lithuania and Russia. The
a r t i c l e  s a y s  m u c h  a b o u t  t h e  o p p o s i t i o n ’ s  i n t e r p r e t a t i o n  o f
‘democracy’[16]                                                             



| 5

Notwithstanding the equal funding of all the presidential candidates and the generous air
time they received throughout the Belarusian media they all lost miserably. This is because
none  of  the  presidential  candidates  had  anything  substantial  to  offer.  Instead  of  debating
concrete policies, the opposition candidates spent most of their time insulting the president.
None of them were able to convince the Belarusian people that free market capitalism is the
greatest of all possible worlds.

The OSCE press release also deplores the absence of ‘independent’ media in Belarus. Yet of
all the CIS countries Belarus has the highest access to the internet. The government only
blocks  sex  trafficking  and  extreme  pornography  sites  as  well  as  racist  websites  such  as
Stormfront.  There  is  nothing  unusual  about  such  controls.

Access to international media is free and open to all citizens.

In  2005,  there  were  776  newspapers  in  Belarus.  555  of  them  were  independent.
Independent media outweighs state broadcasting in all media domains including TV and
radio.

Millions  of  US tax-payer  dollars  go to  funding anti-Lukashenko propaganda in  Belarus,
through the National Endowment for Democracy, a CIA front organisation that funds pro-
American fifth columns all around the world.

 Many of the anti-Lukashenko publications have moved outside Belarus so as to avoid
paying libel  fees. Most opposition media papers have to resort to personal insults and
defamation in order to demonise Lukashenko.

Reporters  Without  Borders,  a  US backed media watchdog who are routinely  hostile  to
governments Washington dislikes, have listed some of the opposition newspapers available
in Belarus: Narodnaya Volya, Delovaya Gazeta, Zhoda, Regionalnaya Gazeta, Nasha Niva,
Vetbskiy Kurier, Brestskiy Kruier, Inter-Press, Gazeta Slonimskaya, Borisovski Novosti, Dlya
Vas, Volnay Hlybokaye et Myastsoviy Chas and Solidarnost.  [17]

When one adds to these the countless anti-Lukashenko websites and radio stations and their
US and EU financed journalists,  it  is  simply absurd to claim that the Belarusian people are
not capable of making an informed choice due to the hegemony of state propaganda. There
is more independent media in Belarus than any other country in Europe. If dissident media
in the European Union or the United States received similar amounts of funding, there would
be a veritable revolution in the West!

The problem with the ‘independent’ media in Belarus is that it is not ‘independent’.  The
Belasrusian people know who’s paying the piper. The problem for the West, therefore, is the
intellectual superiority of the Belarusian people. The Belarusians are simply not taking the
Western  bait!

The violent riots on Sunday 19th provided the perfect pretext for the OSCE to condemn the
election  results.   With  a  little  help  from  the  international  media,  they  were  able  to
manipulate world public opinion by implying that the actions of the Belarusian government
after  the  elections  somehow  infringed  on  the  oppositionists  ‘human  rights’.  It  was  a
brilliantly co-ordinated intelligence operation.  It was, in fact, a repeat of the attempted coup
of 2006, the so-called ‘denim revolution’,one is a grand  series of colour revolutions that
swept  through Eastern  Europe and Central  Asia,  planned and paid  for  by  the  Central



| 6

Intelligence Agency and its Western partners.

           ‘Human rights’ in Belarus and the OSCE

Mandated  with  observing  elections,  human  rights  issues,  arms  control  and  collective
security, the Organisation for Security and Co-operation in Europe was set up during the
Cold War to co-ordinate policies among the countries of the Northern Hemisphere. Since the
election of Lukashenko in Belarus in 1994, the OSCE has taken a key interest in human
rights and democracy in ‘Europe’s last dictatorship’.

After the landslide victory of  Alexander Lukashenko in 2001, the OSCE denounced the
election as ‘neither free nor fair’ in spite of the fact that they had  refused to observe it! In a
speech to the European parliament one month after the disputed elections French politician
Paul-Marie Coûteaux said:

“At the legislative elections which took place in Belarus on October 15, a delegation of
seven MEPs visited Minsk from 13 to 17 to observe “the correct conduct of the poll”. The
observation  noted the progress of democracy in this country because in all polling stations
visited, the ballot appeared regular (voting booths, the presence of an opposition member in
each  office,  election  posters  in  entrances,  etc  …).  Alas!  The  United  States,  who  dream of
overthrowing  the  regime of  Lukashenko,  deemed favourable  to  Russian  interests,  had
announced 15 days ago that these elections were not democratic, in order to devise a plan
that would authorize the installation of  NATO bases to a few hundred kilometres from
Moscow.

That which MEPs had seen was of no importance, their delegation being incorporated into an
OSCE mission headed by German Ambassador, Mr. Wieck, a former intelligence chief of the
Federal Republic between 1985 and 1989, who had decided  to follow in the footsteps of
 the  virtuous   American  denunciations  …  In  a  press  conference,  Mr.  Wieck  had  a  difficult
time containing the anger of various international observers who had all noted the progress
of democracy in Belarus, which received the backing of the author of these lines, showing
that The OSCE report had been prepared in advance.  Nevertheless, the Western press only
retained the condemnation of the OSCE. Note that this is the same organization that once
ruled as ‘regular’ elections in Georgia where the vast majority of opposition leaders were
jailed  PRIOR  to  those  elections!  But  this  time  the  OSCE  had  decided  to  support  Mr.
Chevarnadtze ‘...”[18]                                                                              

The  OSCE  officials  sent  to  observe  the  elections  in  Belarus  are  nominated  by  Western
governments. The president of the Parliament of the OSCE is currently US Congressman
Alcee Hastings.  In 1989 Mr. Hastings, a US federal court judge, was convicted of corruption
and perjury in the United States.  In the House of Representatives’ Hastings was accused of
acts of corruption that ‘strike at the heart of our democracy’[19]

Mr Hastings was one of congressmen who voted against the re-count of the 2000  US
presidential elections. He did not have any concern about the obvious irregularities and
voting fraud of the Republican campaign.

When the Obama administration was attempting to garner support for the health reform bill
earlier in 2010 Mr. Hastings made the following comment  “ When the deal goes down, all
this talk about rules, we make them up as we go along.”  So, this is the man who is



| 7

overseeing democratic standards, rules and regulations in Belarus! From this man’s record,
we can learn all we need to know about the OSCE’s ‘international democratic standards’,
they simply  make them up as they go along!

On the possibility that the OSCE might be allowed to monitor the US elections the American
neo-consevative writer Daniel Pipes comments:

“This  is  a  significant  step  toward  the  erosion  of  American  sovereignty,  not  so  much
operationally (what harm can some election monitors do?) but conceptually (placing the
OSCE and perhaps later other institutions over domestic safeguards). That a Republican
administration is acquiescing to such a step makes it doubly worrisome.”

Pipes goes on to point out that it is simply absurd that a convicted criminal like Alcee
Hastings should be Co-Chairman of the OSCE. Pipes is outraged by the prospect of such
corrupt  officials  monitoring  American  elections.  He  quotes  the  president  of  the  American
Policy  Centre  Tom  De  Weese,  who  writes:

“The outrage just got more outrageous. Not only has the State Department invited a team of
unaccountable, foreign bureaucrats to meddle in our free elections, but these meddlers are
headed by one of the most corrupt individuals in the U.S. Congress. While they’re at it, why
doesn’t the State Department invite O.J. Simpson to head up the FBI crime lab?” [20]

The problem for Pipes is that such people could become observers of elections in America.
But, of course, it  is perfectly acceptable for convicted criminals to be put in charge of
observing  ‘democracy’  in  Belarus.  It  is  difficult  to  imagine  the  pent-up  frustration  of
Belarusian  officials  who  are  forced  to  listen  to  lectures  by  criminals  on  ‘international
standards’  of  democracy.

As mentioned above,the current head of the human rights section of the OSCE, the Office for
Democratic Institutions and Human Rights (OIDHR) is the distinguished German diplomat
Geert Ahrens.

Ahrens previously served as German ambassador in Yugoslavia during the 1990s.

His mission there was to head a working group on the problem of minorities and ethnic
conflict. Whether he knew it or not , his own Government was one of the chief agitators of
ethnic  conflict  in  the  country  when  the  Bundesnachtrichtensdienst  (German  Federal
Intelligence  agency)   joined  forces  with  the  CIA  to  arm,  train  and  finance  Islamic  narco-
terrorists with links to Osama Bin Laden in the form of the Kosovo Liberation Army. [21]

The purpose  of  the  covert  German backing  of  narco-  terrorists  was  to  finish  the  job  Hitler
had begun in 1941, namely the formation of a client-regimes in Croatia, Greater Albania and
Bosnia. During the Second World War, the Nazis armed and trained the SS Skanderbeg
divisions in Kosovo and Albania and the SS Handschar divisions in Bosnia and Croatia.
These  Islamo-fascists were used by the Third Reich as proxy forces to fight the communists
and Yugoslavian partisans.  Similar  methods were used during the NATO destruction of
Yugoslavia.  Islamic  terrorists  were  useful  to  the  Nazis  then  and  are  useful  to  NATO
now.Clichés about history are painfully true. 

                 German Nazis, Belarusian fascists and the CIA



| 8

The connections between German intelligence and the CIA go back a long time. Reinhold
Gehlen, one of Hitler’s top intelligence officers, was selected by the CIA to head the post war
German intelligence apparatus where he served until 1968. There are many examples of
Nazis who served in the post-war  West German state and intelligence apparatus agitating
for  ‘democracy’,  ‘freedom’ and ‘human rights’  in  countries where they had committed
unspeakable crimes against humanity.

The ‘human rights’  and ‘civil society’ activists are mainly composed of right-wing Russian-
hating nationalists  who intimidate the Belarusian people with the odious flag of  the Grand
Duchy of Lithuania, the banner used by Belarusian Nazi collaborators during World War II.

The  United  States,  through  its  CIA  front  organisation,  the  National  Endowment  for
Democracy, allocates million of dollars every year to fund capitalist propaganda in Belarus.
There are countless US funded websites in Belarus such as the anti-Lukashenko website
Chapter 97, a ‘human rights’ website which supports the war in Iraq, while Radio Liberty
beams pro-US propaganda into the country every day. [22] 

Many people in Belarus recall the pro-nationalist broadcasts of Radio Liberty during the Cold
War. Many of Radio Liberty’s broadcasts extolled Ukrainian and Belarussian war criminals
who had collaborated with the Nazi occupation of Belarus; such as Dmitri Kasmovic, leader
of the Belorusian Liberation Movement, who was responsible for the murder of thousands of
communists and Jews during Operation Barbarossa. Kasmovic worked  for US intelligence
 during the Cold War and had close links to Republican party circles in the United States.

It is a great credit to President Lukashenko and the Belarusian authorities that they have
treated  these  people  with  such  tolerance  and  respect.  Were  these  ‘civic  activists’  to  find
themselves  on  the  wrong  side  of  governments  the  EU and  the  USA support  such  as
Colombia, Rwanda,  or Kosovo,  they would face death squads.

The CIA’s  nefarious methodologies have not changed and most people in Belarus detest
their anti-human ideology of greed and war. The Belarusian people fought heroically against
the  fascist  onslaught  financed  by  those  same  international  financial  institutions  who  now
pretend to speak for ‘human rights’ and ‘democracy’. [23]

Belarus has been an independent democratic state for over 16 years. What the Western
intelligence agencies do not understand is that this is a country which lost millions of lives
due to the savage rapacity of international capitalism in the form of the Third Reich.

The  Belarusian  working  class  and  the  veterans  of  the  Great  Patriotic  War  vote  for
Lukashenko  because  he  has  refused  to  succumb  to  the  hegemony  of  financial  capitalism
under the authority of the European Union. They vote for Lukashenko because salaries are
rising every year, pensions are secure, there is free universal healthcare, full employment
and free education. These are the concrete freedoms millions of Soviet citizens died for.
 They did not give in to the fascists in the past and they will not give in now.

Notes

[1]http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp

[2]  http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp

[3] http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp

http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp
http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp
http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp


| 9

[4] http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp

[5] http://news.belta.by/en/news/politics?id=602192

[6] http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp

 [7] http://news.belta.by/en/news/politics?id=602192

[8 ] http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp

[9] http://news.belta.by/en/news/politics?id=602192

 [10]http://www.law.by/work/EnglPortal.nsf/6e1a652fbefce34ac2256d910056d559/d93bc515
90cf7f49c2256dc0004601db?OpenDocument

[11] http://www.osce.org/item/48242.html

[12]private telephone conversation with the author Monday 20th December 2010.

[13] http://en.rian.ru/world/20101220/161854376.html

[14] http://spiked-online.com/Articles/00000002D26F.htm

[15] http://www.foxnews.com/story/0,2933,189104,00.html

[16] http://vibary.euroradio.fm/en/how/1352

[17] http://www.rsf.org/article.php3?id_article=15187

[18] http://www.pmcouteaux.org/cabris/cabris9.html

[19] http://freedommag.org/english/vol2716/page28a.htm

[20] http://www.danielpipes.org/blog/2004/08/foreigners-monitor-us-elections

[21] http://www.globalresearch.ca/articles/BEH502A.html

[22] http://www.ned.org/where-we-work/eurasia/belarus

 [23]Wall  Street  and  the  Rise  of  Hitler  by  Anthony  Sutton.   Available  online  at
http://www.reformed-theology.org/html/books/wall_street/

Gearóid  Ó Colmáin  is  a  columnist  in  English  and Gaelic  with  Metro  Éireann,  Ireland’s
multicultural newspaper. His blog is at www.metrogael.blogspot.com . He can be contacted
at gaelmetro@yahoo.ie.

The original source of this article is Global Research
Copyright © Gearóid Ó Colmáin, Global Research, 2010

http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp
http://news.belta.by/en/news/politics?id=602192
http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp
http://news.belta.by/en/news/politics?id=602192
http://www.bpc.by/Search/NewsDoc.asp
http://news.belta.by/en/news/politics?id=602192
http://www.law.by/work/EnglPortal.nsf/6e1a652fbefce34ac2256d910056d559/d93bc51590cf7f49c2256dc0004601db?OpenDocument
http://www.law.by/work/EnglPortal.nsf/6e1a652fbefce34ac2256d910056d559/d93bc51590cf7f49c2256dc0004601db?OpenDocument
http://www.osce.org/item/48242.html
http://en.rian.ru/world/20101220/161854376.html
http://spiked-online.com/Articles/00000002D26F.htm
http://www.foxnews.com/story/0,2933,189104,00.html
http://vibary.euroradio.fm/en/how/1352
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=15187
http://www.pmcouteaux.org/cabris/cabris9.html
http://freedommag.org/english/vol2716/page28a.htm
http://www.danielpipes.org/blog/2004/08/foreigners-monitor-us-elections
http://www.globalresearch.ca/articles/BEH502A.html
http://www.ned.org/where-we-work/eurasia/belarus
http://www.reformed-theology.org/html/books/wall_street/
http://www.metrogael.blogspot.com/
http://us.mc537.mail.yahoo.com/mc/compose?to=gaelmetro@yahoo.ie
https://www.globalresearch.ca/author/gear-id-colm-in


| 10

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Gearóid Ó
Colmáin

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/gear-id-colm-in
https://www.globalresearch.ca/author/gear-id-colm-in
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

